Dirt Devil M 2991-5 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dirt Devil M 2991-5 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

pierre de vries 21-06-2014
Geschreven voor: Dirt Devil M 2991-5 rood

machine valt uit na 5 minuten motor kan je een ei op bakken is al de 2de machine met het zelfde probleem , nooit geen dirt devil meer

W. Zirkzee 20-12-2013
Geschreven voor: Dirt Devil M 2991-5 rood

2e update review: Inmiddels is mijn vrees uitgekomen: deze stofzuiger is zo goed als onbruikbaar geworden door de inferieure kwaliteit van de filters. Ik doe er nu ruim een uur over om een relatief klein appartement te stofzuigen, in dat uur moet ik namelijk zeker twee keer de stofbak legen en de filters ontdoen van het meeste stof (zo goed en kwaad als dit kan).
Het heeft geen zin om aan te kloppen bij firma Zesgoed voor garantie afhandeling, want je wordt doodleuk doorverwezen naar hun webshop alwaar je nieuwe filters kunt bestellen (zichzelf uiteraard niet afvragend hoe het kan dat de filters zó slecht hun werk doen). Een HALFJAAR GEBRUIK en rijp voor de schroot, u leest het goed firma Zesgoed, u mag zich flink schamen voor deze Dirt Devil misbaksel en uw dieptrieste manier van omgang met klanten/Dirt Devil gebruikers. Begin 2014 verdwijnt dit gedrocht in de container bij de Milieustraat en wordt er een nieuwe Samsung stofzuiger gekocht (dit had ik eigenlijk al eerder moeten doen!)

W. Zirkzee 07-09-2013
Geschreven voor: Dirt Devil M 2991-5 rood

Wij hebben deze stofzuiger nu enkele maanden in bezit, en ben helaas niet bepaald onder de indruk van dit model. Ondanks dat deze stofzuiger niet heel veel kost, mag je van een merk als Dirt Devil toch wel iets degelijkers verwachten.
Laat ik maar beginnen met de voordelen: -Compact formaat, je kunt 'm hierdoor vrijwel overal opbergen (is hierdoor beter geschikt in een flat/appartement, niet voor een eengezinswoning); -Stofreservoir, waarmee de vervelende zakken tot het verleden behoren.
Nu dan de nadelen: -Veel te kort snoer (zelfs in ons appartement hebben we echt een verlengsnoer nodig!); -De wieltjes onder de zuigmond/borstel zijn geen zwenkwieltjes, waardoor je deze niet goed kunt sturen (gaat altijd rechtdoor), zeer irritant!; -Filters: deze zijn weliswaar uitwasbaar (ik raad aan om dit om de twee zuigbeurten te doen, en ook om de stofbak na elke zuigbeurt te legen! Ik doe dit trouw en is ook echt een must), echter het ronde filter is van dermate stug materiaal, dat veel stof erin blijft zitten en er dus niet uitgewassen wordt. Ik ben hier nog(!) niet tegenaan gelopen, maar ik heb een bang vermoeden dat, door dit filter, ik de stofzuiger binnen afzienbare tijd bij het grofvuil kan zetten, omdat deze dan zó vol stof zit, dat de zuigkracht gewoon geheel wegvalt. Een bekend probleem, heb ik gelezen, Dirt Devil biedt dan wel aan om een nieuw filter op te sturen (via het bedrijf die hun service/onderhoud verzorgd), maar dit zal hetzelfde filter zijn, waardoor je binnen no-time opnieuw tegen dit probleem aanloopt. Ik begrijp echt niet dat ze zulke slechte filters kunnen maken.
Onze zakloze Samsung stofzuiger (die we nog hebben, maar nu voor de auto gebruiken, omdat het snoer uit zichzelf terugrolt) doet het een stuk beter en voelt ook veel degelijk aan! Ik verwacht deze Dirt Devil niet langer dan een jaar, hooguit 1,5, te mogen gebruiken, door bovenstaande klachten. Voor ons in ieder geval nooit meer een stofzuiger van Dirt Devil.

W. Zirkzee 04-10-2013

Update review: inmiddels via mail contact gehad met de servicedienst van Dirt Devil (Zesgoes) en het probleem gemeld m.b.t. het slecht ontworpen filter (het ronde filter in de opvangbak), waardoor vuil/stof hierin ophoopt en de zuigkracht op den duur afneemt. Voor een stofzuiger van amper een halfjaar oud, had ik verwacht dat ik probleemloos een vervangend filter toegestuurd zou krijgen. Maar nee, tot mijn verbazing werd doodleuk gereageerd door Zesgoes dat filters niet onder garantie vallen en ik deze in hun webshop kon bestellen... tja, zo kan ik ook wel aan mijn centjes komen! Dit filter is niet goed ontworpen en als de klant hierover klaagt: "ja pech joh, ga maar naar onze webwinkel". Bij een apparaat van 2 jaar kan ik me dit nog voorstellen, maar voor een apparaat van amper een halfjaar oud, vind ik deze stugge houding ronduit schandalig, hele slechte service. Schaam je, Dirt Devil / Zesgoes.